SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Zo maak je lekkere roerbakgerechten

0

Roerbakken is een makkelijke, snelle en gezonde manier van koken, maar het kan na een tijdje wat saai worden. Daarom geven we je graag wat tips om lekkere roerbakgerechten te maken die je ook nog eens voorzien van extra bouw- en voedingsstoffen.

Tips voor lekkere roerbakgerechten

Probeer eens andere vleessoorten

Vaak wordt er kipfilet gebruikt in roerbakgerechten, maar je kunt daar ook heel goed andere vleessoorten voor gebruiken als garnalen, rundvlees of tofoe. Alle drie boordevol proteïne en geven je gerecht een heerlijke smaak. Tofoe neemt de smaak van de overige ingrediënten aan, dus je kunt het helemaal op smaak brengen. Ook bevatten ze alle drie belangrijke vitamines en mineralen. Experimenteer dus eens met een andere bron van proteïne.

Voeg meer groentes toe

Vaak worden er bij roerbakgerechten paprika, uien en broccoli gebruikt. Dat zijn prima ingrediënten, maar het kan beter. Voeg bijvoorbeeld eens spinazie, champignons (of andere paddenstoelen), cherrytomaatjes, aubergine of sojabonen toe. Vol met smaak en belangrijke voedingsstoffen om je gerecht net even wat extra’s te geven.

Spice it up

Chilipepers geven je gerecht pit en dankzij de capsaïcine verbrandt je lichaam ook nog eens vet. Je kunt een pepertje in stukjes hakken en toevoegen of bijvoorbeeld chilisaus gebruiken.

Gebruik minder zout

In sommige sauzen zit erg veel zout. Door bijvoorbeeld zoutarme sojasaus te gebruiken krijg je minder zout binnen, maar geef je je lekkere roerbakgerechten toch die Aziatische smaak mee. Wees dus niet bang om te variëren en verschillende ingrediënten uit te proberen.

Heb jij nog lekkere toevoegingen om lekkere roerbakgerechten te maken? Laat het ons dan even weten in de reacties. Eet smakelijk!

Delen:

Plaats een reactie