SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Wegen, hoe vaak doe je dat?

0

Jezelf wegen tijdens het Shakeplus programma hoort er nou eenmaal bij.
Want jezelf wegen is immers een goede manier om te monitoren hoe snel het programma bij jou werkt, hoe snel het gewicht naar beneden gaat of misschien tijdelijk even stijgt. De vraag die toch wel steeds terugkomt over het wegen is: hoe vaak doe je dat?

Verleidelijk om dagelijks te wegen

Ik kan begrijpen dat je super nieuwsgierig bent of jouw harde werken aan een fit en energiek lichaam al resultaat heeft opgeleverd. Het is super verleidelijk om vaak op de weegschaal te gaan staan. Veel mensen wegen zich zelfs iedere dag. Het probleem van dagelijks wegen is dat je geen goed en eerlijk beeld hebt van je vooruitgang. Ons lichaam geeft namelijk dagelijks schommelingen aan in ons gewicht. De ene dag ben je zwaarder dan de andere dag zonder dat je iets anders hebt gedaan, gegeten of gedronken.

Dit kan door verschillende oorzaken komen, zoals vocht vasthouden (door bijvoorbeeld medicatie, menstruatie, spierpijnen), je zout inname of door de hormonen in je lichaam. Daarom raden wij je aan om maar 1 keer per week te wegen. Dit doe je dan ook op een vaste dag en tijdstip.

Als je een Shakeplus coach hebt, zal het weegmoment ook op jouw vaste coach dag zijn. Dit doe je dan in de ochtend, voordat je gaat ontbijten. En het liefst ook op een lege blaas. Zo creëer je een “nuchter” weegmoment.

Andere manieren om je vooruitgang te meten

De weegschaal is niet de enige manier om je vooruitgang te meten. Wat dacht je van je omvang? Ieder lichaam reageert en werkt anders tijdens het afslankproces waarin je zit. Het kan zomaar zijn dat jouw lichaam eerder in centimeters afvalt, dan in gewicht. Dat terwijl het lichaam van een andere dame of heer eerder in gewicht afvalt dan in centimeters.

Als jij een Shakeplus coach hebt, dan zal je ook gevraagd worden om je omvang bij te houden. Het gaat immers niet alleen om de cijfers op de weegschaal, maar ook om de centimeters die je kwijt raakt. Hoe je jouw omvang goed kunt meten lees je in dit blog.

Mocht je naast het wegen en meten nog meer manieren willen weten waarop je je vooruitgang kan meten, dan heb ik de volgende tips voor je;

  • vetpercentage meten
  • bloeddruk meten
  • glucosegehalte meten
  • zichtbare meting dat je een kleinere kledingmaat aan kan

Tips van coach Patricia

Zoals ik hierboven al geschreven heb; weeg jezelf maar 1 keer per week. Ook om eventuele teleurstellingen en frustraties te voorkomen halverwege de week, terwijl je resultaat op de vaste weegdag hoogstwaarschijnlijk een mooi resultaat geeft.

Volgens het Shakeplus programma plan je iedere 10-12 dagen een refeedavond in. Mijn tip hier is om NIET de dag na de refeed te wegen. Sla het wegen dan gewoon een weekje over, omdat de kans groot is dat je na de refeedavond wat in gewicht bent toegenomen. Dit is vocht en energie die in je lever wordt opgeslagen en geen vet! Geen paniek, dit is er supersnel vanaf wanneer je na de refeed weer direct het programma strikt oppakt.

En wil jij graag met een Shakeplus coach aan jouw doelen werken, maar heb je je nog niet aangemeld voor gratis coaching? Vul dan intake formulier in.

Delen:

Plaats een reactie