SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Voeding voor en na het trainen

0

Om goed te kunnen trainen en er alles uit te halen is het belangrijk om genoeg proteïne binnen te krijgen en je glycogeen niveau op peil te houden. Glycogeen is de energie die in je lever en spieren is opgeslagen. Neem daarom deze voeding voor en na het trainen voor maximale resultaten.

Voeding voor en na het trainen

Om goed te kunnen trainen heb je koolhydraten, eiwitten en vetten nodig. Je hebt dan genoeg brandstof om alles uit je training te halen. Maar vergeet ook niet na je training bij te tanken voor een sneller herstel. Als je niet altijd zin hebt in eiwitshakes kun je de volgende maaltijden eens nemen.

Probeer deze combinatie eens

Een boterham met pindakaas en jam is een prima manier om eiwitten, vetten, suikers en koolhydraten binnen te krijgen voor een pittige workout. Na het trainen smeken je spieren om eiwitten en voedingsstoffen. Gegrilde zalm en geroosterde groenten zijn perfect om je spieren weer van brandstof te voorzien en je glycogeen aan te vullen.

Shake en sandwich

Een eiwitshake is natuurlijk een perfecte manier om brandstof te tanken voor het trainen. Overweeg eens om wat cayennepeper toe te voegen, dat geeft extra energie en helpt bij de vetverbranding. Na het trainen is een sandwich met tonijnsalade een prima bron van eiwitten en omega 3 vetzuren.

Snoep en chocolademelk

Klinkt te mooi om waar te zijn? Het werkt echt! Snoep kun je ongeveer een half uurtje voor het trainen nemen als je het gevoel hebt dat je extra energie nodig hebt. De suikers geven je een insuline piek, waardoor je je training langer vol kunt houden. Na de training kun je je lichaam laten herstellen met chocolademelk. Vol met eiwitten, water en suikers, precies wat je nodig hebt.

Probeer deze combinaties van voeding voor en na het trainen eens en je zult betere resultaten behalen. Heb jij nog goede ideeën? Dan horen we dat natuurlijk graag!

Delen:

Plaats een reactie