SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Vezelrijke plantaardige voeding

0

Vezelrijke plantaardige voeding is goed voor je. We hebben het allemaal wel eens gehoord, maar wat doen die vezels nou voor je en waarom heb je ze nodig? Waar zitten veel vezels in? Hoeveel heb je er van nodig? Laten we beginnen met eens te kijken waar die vezels nou goed voor zijn.

De kracht van vezels

Vezels bevatten erg weinig calorieën, geven je een vol gevoel, houdt je spijsverteringsstelsel gezond en zorgt voor een gezonde stoelgang. Omdat het je een vol gevoel geeft helpt het bij het afvallen en verbranden zelfs vetten in je lichaam.

Vezelrijke plantaardige voeding

Dit zijn een paar voorbeelden van plantaardige producten die je een verzadigd gevoel geven en helpen bij vetverbranding.

Avocado’s

Avocado’s bevatten veel vet, maar niet alle soorten vet zijn slecht voor je. Enkelvoudige onverzadigde vetten, de zogenaamde goede vetten, helpen cholesterol verlagen en dankzij een flinke dosis vezels geeft het je een vol gevoel en daardoor zul je minder eten.

Zwarte en bruine bonen

Bonen zitten vol vezels en bevatten weinig calorieën. Vooral bruine en zwarte bonen helpen bij de vetverbranding. Bonen helpen je aan vezels, eiwitten en bevatten geen vet. Ideaal!

Spinazie

Spinazie is een van die groene bladgroenten die enorm krachtig zijn. Weinig calorieën, veel vezels omdat je lichaam het langzaam verwerkt krijgen je hersenen een signaal dat je vol zit en daardoor eet je minder.

Broccoli

Een bron van vezels en calcium, die helpen vet te verbranden en voorkomen het vormen van nieuw vet. Het geeft je uren na het nuttigen ervan nog een vol gevoel. Ook nog een uitstekende bron van vitamine C.

Amandelen

Amandelen zijn niet alleen erg lekker, ze helpen het hongergevoel te onderdrukken en zorgen ervoor dat je minder vet opslaat. Amandelen absorberen vet, waardoor het via de ontlasting het lichaam verlaat in plaats van te worden opgenomen in je lichaam.

Groene thee

Groene thee helpt bij het verbranden van vet dankzij polifenolen. Die helpen het hongergevoel tegen te gaan en hebben een positief effect op de stofwisseling.

Als je deze vezelrijke plantaardige voeding regelmatig in je voedingspatroon verwerkt zul je merken dat het makkelijker wordt om niet teveel te eten en daarbij wordt je vetverbranding en stoelgang ook nog verbeterd!

Delen:

Plaats een reactie