SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Vegetarisch voedsel voor spieropbouw

0

Als je graag spieren wilt bouwen en tegelijkertijd vet wilt verbranden moet je veel kip, kalkoen en vis eten om aan je proteïne te komen. Maar wat nu als je vegetarisch bent? Is het dan niet mogelijk om goede resultaten te boeken? Gelukkig wel. We laten je hier vegetarisch voedsel voor spieropbouw zien, alledaagse producten die jou op weg helpen naar een mooi en gezond lijf.

Vegetarisch voedsel voor spieropbouw

Er is gelukkig genoeg vegetarisch voedsel voor spieropbouw dat voldoende proteïne bevat. Al de producten die we hier noemen zijn makkelijk verkrijgbaar en makkelijk te bereiden, als er al bereiding nodig is.

Pindakaas

Pindakaas, wie is er niet groot mee geworden? Twee eetlepels pindakaas is goed voor 8 gram proteïne. Je kunt het door een proteïne shake heen doen of als snack nemen. Het bevat ook vitamine E en magnesium dus het helpt bij het herstel en de productie van energie. Het bevat wel veel calorieën, dus neem er niet teveel van.

Griekse yoghurt

Een portie Griekse yoghurt bevat zo’n 13 gram proteïne. En dat is veel, want normale yoghurt zit rond de 5 gram. Griekse yoghurt bevat ook probiotica, dat helpt je met de spijsvertering.

Rozijnen

Calorieën van hoge kwaliteit zijn belangrijk als je spieren wilt laten groeien. Rozijnen bevatten vezels, anti-oxidanten en Kalium. Vezels zorgen dat je je vol voelt en helpen bij de spijsvertering, anti-oxidanten beschermen je lichaam en Kalium helpt bij het goed functioneren van je spieren.

Let op: 75 gram bevat 260 calorieën en 62 gram koolhydraten. Voornamelijk uit natuurlijke suikers. Prima om voor het sporten te nemen, maar neem er niet teveel van.

Erwten

Erwten zijn een prima bron van proteïne en bevatten ijzer, zink, vezels en vitamine B. Allemaal erg belangrijk als je veel traint.

Bonen

Ook bonen zitten barstensvol essentiële voedingsstoffen die je nodig hebt voor een gezond en sterk lichaam. Rijk aan proteïne, vezels en Lysine. Dat is een aminozuur dat helpt om vetten om te zetten in energie. Belangrijk dus voor vetverlies. Prima vegetarisch voedsel voor spieropbouw.

Meer vegetarisch voedsel voor spieropbouw

Nog een aantal uitstekende voedingsmiddelen zijn zoete aardappel, broccoli en spinazie. Zoete aardappel helpt testosteron verhogen, broccoli bevat proteïne en vezels en spinazie helpt bij de spijsvertering. Ook bevatten ze verschillende vitaminen.

Zorg dus dat je dit vegetarisch voedsel voor spieropbouw wat vaker in je eetpatroon opneemt en je zult betere resultaten krijgen!

Delen:

Plaats een reactie