SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Slank de zomer in met deze regels

0

Het begint gelukkig weer beter weer te worden en de meeste mensen gaan dan meteen zoveel mogelijk naar buiten. Lekker buiten eten, naar het strand, zwembad of buiten sporten. Bijna iedereen wil er dan graag goed uitzien, zeker als je in zwemkleding rond moet lopen. We gaan dan ook massaal de sportschool weer in en proberen een paar kilootjes kwijt te raken voor dat mooie “strandlichaam”. We helpen je daarom graag met tips om slank de zomer in te gaan.

Slank de zomer in

Een heel slank lijf krijgen en houden is niet altijd makkelijk, het vergt discipline en tijd. Met de tips die we je aanreiken wordt het wel makkelijker. Lees onderstaande tips eens door en kijk waar jij nog winst kan boeken.

Sluit koolhydraten niet uit

Je hebt vast wel eens gehoord dat koolhydraten je vijand zijn als je wilt afslanken, maar als je te weinig te weinig koolhydraten tot je neemt zul je je vermoeid, chagrijnig en slaperig voelen. Je hebt ze dus absoluut nodig. Neem in de ochtend in ieder geval wat koolhydraten en na het sporten is het ook aan te raden.

Eet meer vetten

Ja, echt waar. Van vet word je niet dik, je wordt dik van teveel eten. Meer vetten nemen helpt het hongergevoel tegengaan als je de koolhydraten vermindert. Bronnen van goede vetten zijn avocado’s, noten, zalm en andere vette vissoorten.

Vervang fruit door groente

Fruit is lekker en gezond, maar bevat wel veel suikers(koolhydraten). Pak als tussendoortje eens wat cherrytomaatjes, komkommer of paprika in plaats van een appel, sinaasappel of banaan. Zo krijg je wel de voedingsstoffen binnen, maar niet de suikers. Dit kan een flink verschil maken in hoe snel je afslankt.

Vervang cardio door training met gewichten

Je hoort wel eens dat als je slank wilt worden, dat je veel cardio moet doen. Je verbrandt wel veel calorieën, maar je spieren worden er niet groter van. Met training met gewichten bouw je spiermassa op. Hoe meer spieren je hebt, hoe meer calorieën en vet je verbrandt. 3-4 dagen per week met gewichten trainen zorgt voor prima resultaten.

Met deze tips kun je zeker zorgen dat je helemaal klaar bent voor de zomer. Succes!

Delen:

Plaats een reactie