SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Shakeplus voedingsschema Naomi

0

Lees hier het Shakeplus voedingsschema van Naomi.

Best spannend eigenlijk, een shakeplus voedingsschema bijhouden. Toch zie ik het als een extra uitdaging in mijn reis naar een slanker en energiek lichaam.

Waarom koos ik voor Shakeplus?

Omdat er in Shakeplus geen “troep” zit, zoals je dit wel vindt bij andere shakes van bijvoorbeeld een drogisterij. Verder kun je ‘s avonds kun je “gewoon” een (lichte) maaltijd nuttigen. Wel zo fijn én een goed voorbeeld voor mijn dochter.

Waarom? Omdat een extra uitdaging is goed voor mij en het is een extra stok achter de deur. Ook het goede contact wat er is met mijn persoonlijke coach, Ilona, helpt mij goed. Gewoon de hele dag opschrijven wat en wanneer je wat eet en drinkt. Dat maakt dat ik er goed over nadenk en motiveert ook nog eens creatiever te worden met tussendoortjes en het avondeten. Hoe leuk is dat!

Met mijn shakeplus voedingsschema hoop ik ook anderen te inspireren en te motiveren

Mijn dagelijkse basis

Ik gebruik het liefste plantaardige melk/yoghurt en wel de ongezoete versie, bijvoorbeeld: amandeldrink, soja yoghurt, kokosnootdrink of havermelk. Ik wissel graag af, maar aangezien ik niet van de voedselverspilling ben, wacht ik met een ander pak te openen totdat de ander op is. Deze week heb ik de kokosnootdrink, havermelk en de sojayoghurt gebruikt.

Met maaltijden geldt dat net zo: deze week had ik een verse pan tomatensoep gemaakt (verspakket van de supermarkt, maar met goede bouillonpoeder van de reformwinkel) en bloemkoolrijst met bamigroente. Wij kunnen daar dus meerdere keren van eten of ik vries het in voor een andere keer.

Ik drink verder 1,5 tot 2 liter water op een dag. Om het minder saai te maken, maak ik ‘s avonds elke dag een kan water-met-een-smaakje klaar die ik thuis kan drinken. Shakeplus heeft hier ook recepten voor. Wat ik afgelopen week heb gemaakt:

  • Water met schijfjes (biologische) citroen/limoen;
  • Water met (biologische) citroen en munt;
  • Water met (diepvries) rode vruchten;
  • Water met aardbei en munt;
  • Water met munt.

Mijn tussendoortjes

Tussendoor eet ik graag rauwkost (eventueel met een eetlepel humus), ongebrande/ongezouten noten of bij meer trek een speltboterham. Ook heb ik hier inspiratie voor opgedaan op de site van Shakeplus bij tussendoortjes.

Als ik ‘s avonds zoete trek krijg, neem ik weleens thee met een theelepel honing.
Op de dagen dat ik op kantoor werk is het handig dat ik mijn shakes mee kan nemen in een speciale beker/thermosfles. Op de dagen dat ik thuis ben/thuis werk, kan ik de boel wat leuker aankleden of wat uitgebreider klaarmaken. Voor vlees/kip kies ik ervoor biologisch te kopen of bij de plaatselijke boer vandaan te halen. Ook mijn eieren haal ik daar het liefst.

Sporten is door mijn gezondheid en drukke schema als alleenstaande werkende moeder soms lastig. Ik probeer daarom zo nu en dan aan yoga te doen of te wandelen. Ook heb een nieuwe uitdaging gevonden: 2km zwemmen voor een goed doel in september! Deze week ben ik met trainen daarvoor gestart. Mijn dochter doet mee, dus kan ook mee trainen. Wel zo handig!

Zo zag mijn Shakeplus voedingsschema eruit

Maandag
09:00 Groot glas water na het opstaan en douchen
09:30 Shake choco met kokosnootdrink (recept Shakeplus “Chocolade-kokos smoothie)
12:00 Shake aardbei, (diepvries)bosbessen/frambozen, havermelk en soja yoghurt (variatie op recept Shakeplus “Drinkyoghurt aardbei”)
16:30 Speltboterham met 2 kleine eieren
18:00 Tomatensoep (verspakket van supermarkt), gegrilde kipspiesjes en komkommer.

Dinsdag
09:00 Groot glas water na het opstaan en douchen
09:30 Shake aardbei met water, citroensap en komkommer (recept Shakeplus “Aardbei-komkommer koeler”)
14:00 2 speltcrackers met pindakaas (was mijn shake vergeten mee te nemen naar mijn werk)
16:30 Klein handje amandelen
18:00 Tomatensoep, Shake aardbei en verse aarbeien en (diepvries)bosbessen/frambozen aangevuld met havermelk en sojayoghurt (variatie op recept Shakeplus “Drinkyoghurt aardbei”)

Woensdag
07:00 Groot glas water na het opstaan en douchen
07:30 Shake vanille met appelsap, havermelk en theelepel kaneel (recept Shakeplus “Appeltaart”)
10:00 Klein bakje gemengde noten
12:15 Van de shake vanillepoeder, 2 eieren, banaan, 100ml water een gezonde keiserschmarn bakken in een klein scheutje olijfolie (recept Shakeplus “Vanille-banaan pannenkoek”)
16:00 Kom zelfgemaakte tomatensoep
18:00 Bloemkoolrijst (bloemkool in de blender) met bamigroente, baharat kruiden, scheutje ketjap en kippengehakt.

Donderdag
08:00 Groot glas water na het opstaan en douchen
08:30 Shake choco en kokosnootmelk (recept Shakeplus “Chocolade-kokos smoothie)
12:30 Shake vanille, havermelk, eetlepel rozijnen en theelepe kaneel (recept Shakeplus “Vanille-kaneel yoghurt” zonder yoghurt in dit geval)
16:00 Komkommer, wortelen en eetlepel humus en klein handje gemengde noten (extra trek vandaag)
18:00 Zelfde avondeten als gisterenavond

Vrijdag
07:00 Groot glas water na het opstaan en douchen
07:30 Shake choco met kokosnootmelk (recept Shakeplus “Chocolade-kokos smoothie)
12:00 Shake aardbei met (diepvries) rode vruchten en havermelk
15:00 Handje gemengde noten
18:00 Courgetpasta met vegan pesto (In de blender: basilicum, klein handje cashewnoten, rasp van schil halve citroen, sap van halve citroen, knoflook en theelepel kappertjes) en gegrilde kipfilet. Verder opgemaakt met beetje geroosterde pijnboompitten en wat stukjes gedroogde tomaatjes op azijn (i.p.v. olie).

Tip van coach Patricia

Ben jij geïnspireerd geraakt door Naomi en wil jij ook op een gezonde en verantwoorde manier gewicht verliezen? Bestel dan vandaag nog onze maaltijdshakes en ga voor een gezond en energiek lichaam!

Delen:

Plaats een reactie