SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Shakeplus voedingsschema Karin

0

Lees hier het Shakeplus voedingsschema van Karin. Karin is 42 jaar, getrouwd en heeft een dochter van 8.

Mijn naam is Karin Plaizier en ik ben 42 jaar oud. Ik ben getrouwd en we hebben een dochter van 8 jaar. Door mijn zeldzame ziekte (Japanse Encefalitis, veroorzaakt door een mug tijdens mijn reis door Indonesië) zijn er de laatste 2 jaar bijna 20 kilo bijgekomen. Inmiddels heb ik er al weer een paar kilo vanaf weten te krijgen door minder grote maaltijden te eten, maar het nadenken over maaltijden kost mij vreselijk veel energie.

Mijn doel met Shakeplus is om minimaal 10 kilo af te vallen. Maar daarnaast ook om weer meer in balans te komen. En aangezien ik weinig energie heb, moet een maaltijd makkelijk zijn.

Momenteel bestaat mijn leven alleen uit rust en revalideren. Ik ben op dit moment arbeidsongeschikt en heb een niet aangeboren hersenletsel als gevolg van de ontsteking in mijn hersenen. Het leven loopt dus in een andere versnelling en ik ben druk op zoek naar Karin 2.0.

Kijk hier mee naar mijn Shakeplus voedingsschema

Maandag
Ontbijt: vanille shake met Kefir, wat kiwi, watermeloen, gebroken lijnzaad en kaneel.
Als drinken neem ik een groot glas detoxthee en drink nog 4 glazen groene thee.
Lunch: verse pompoensoep met 2 volkoren crackers met filet american en een groot glas gemberthee.
Tussendoor: Als mijn dochter uit school komt, drink ik gezellig met haar een cappuccino. Om te snacken hebben we wat stukken komkommer.
Avond: Butterchicken. In plaats van rijst heb ik een kommetje bloemkoolrijst. Schaaltje met cherrytomaatjes en komkommer.
Bij het eten hebben we een grote kan met 0% suiker siroop staan. Hier heb ik 2 glazen uit gedronken.
Om 20:00 uur drink ik nog 2 koppen thee
Om 21:00 uur 1 glas cola zero
Om 21:30 UUR drink ik glas water

Dinsdag
Ontbijt: Aardbeien shake met Kefir met wat lijnzaad en verse frambozen.
Tussen het ontbijt en lunch zet ik een grote pot jasmijn thee. Hier drink ik ongeveer 2 glazen uit.
Lunch: Aangezien we vanavond uit eten gaan, speel ik op safe en lunch ik met een Vanille Shake met magere yoghurt. Wat snack komkommers bij en een grote beker verse muntthee.
Tussendoor: Tussendoor lekker een bakje watermeloen
Avondeten: Gelukkig hebben ze bij het restaurant een poke bowl met tonijn met sesamzaadjes. Verder zit hier mango in, paprika, radijs, wortelrasp, komkommer, zeewiersalade en sojaboontjes en wat rijst.
Bij het eten drink ik 1 glas fuze thea en 1 glas cola zero
Toetje: Als toetje heb ik een heerlijk latte macchiato genomen.
Thuis nog een kopje thee gedronken voordat ik naar bed ging.

Woensdag
Ontbijt: Vandaag begin ik weer met een aardbeien shake met Kefir. Voor de stevige bite (en mijn darmen) voeg ik weer wat gebroken lijnzaad toe en maak in het geheel af met verse frambozen.
Na het ontbijt heb ik 2 glazen water gedronken en ben toen weer gaan slapen. Ik was te moe na het uiteten.
Lunch: Roerbak tonijn(uit blik) met bloemkoolrijst en 2 tomaten, knoflook en sambal.
Tussendoor: een waterijsje van komkommer-limoen
Avondeten: Vanavond steken we de bbq aan. Ik heb voor mijzelf 3 Italiaanse visspiesen en een bak groente op de bbq. In het bakje groente doe ik schijfjes gele courgette, plakjes tomaat, een rode paprika met magere kaas en verse koriander. Bij het eten drink ik een radler 0.0% ice tea.
Na het avondeten maak ik een cappuccino
Om 20.00 uur nog 2 glazen siroop
Om 21.00 uur nog een glas water

Donderdag
Ontbijt: Aardbeienshake met Kefir, gebroken lijnzaad en wat watermeloen. 2 glazen water, glas karnemelk en een koffie verkeerd.
Lunch: Vanille shake met magere yoghurt en wat verse aardbeien. Plus een koffie verkeerd.
Avondeten Oven beenham gemarineerd met honing en mosterd, met sperziebonen en een salade van ijsbergsla, geitenkaas, pijnboompitten, komkommer. Als dressing heb ik een mengsel van olijfolie, limoensap, honing en een klein beetje mayonaise.
En een potje detoxthee waar ik 3 glazen uit drink.

Vrijdag
Ontbijt: Vanille shake met Kefir, gebroken lijnzaad en kaneel.
Tussendoor nog mandarijn, koffie verkeerd en twee glazen thee op.
Lunch: 2 volkoren crackers met filet american en komkommer en een bakje magere yoghurt met verse aardbeien plus een groot glas muntthee.
Avondeten: Pasta van courgette in sliertjes (weliswaar kant en klaar gekocht, maar heerlijk). Voor de saus heb ik een rood uitjes gebakken, een halve gele courgette, een gele paprika, knoflook en groene pesto saus met basilicum. Over de saus heen heb ik 50 gram zalmreepjes heen gedaan.
Bij het eten drink een flesje 0.0% radler ice tea.
Na het eten zet ik een pot thee. Hier drink ik 3 kopjes uit.
Om 21:00 uur drink ik nog een radler 0.0% ice tea

Groeten Karin

Tip van coach Patricia

Denk jij dat gewicht verliezen voor jou moeizaam zal gaan, omdat je met een ziekte te dealen hebt? Het verhaal van Karin laat zien dat het wel mogelijk is. Met behulp van een van onze coaches die je extra tips en adviezen kunnen geven, kunnen we samen jouw realistische doel bereiken. Hier kun je het intake formulier invullen om samen met een Shakeplus coach aan de slag te gaan.

Delen:

Plaats een reactie