SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Meer calorieën verbranden doe je zo

0

Meer calorieën verbranden en een strakker lichaam krijgen hoeft niet zo moeilijk te zijn als je denkt. Uren in de sportschool zweten is niet nodig, als je de tijd dat je traint optimaal benut en tussendoor zorgt voor hogere calorie-verbranding zul je een slanker figuur krijgen. Om 500 gram vet te verbranden moet je zo’n 4000 calorieën verbranden. Klinkt veel hè? Door de volgende oefeningen te doen bereik je jouw droomfiguur zonder uren in de sportschool.

Meer calorieën verbranden met Tabata training

Tabata training houdt in dat je een activiteit 20 seconden op 100% intensiteit doet, gevolgd door 10 seconden rust voor in totaal 4 minuten. Dat kan iedereen in zijn of haar drukke schema passen. Je kunt bijvoorbeeld push-ups doen, jumping jacks of training met gewichten. Als je echt 100% geeft heeft 1 Tabata al effect en ben je na 2 of 3 sets Tabata echt moe!

Wandel of jog met meer weerstand

Wandelen of joggen op straat is prima, maar als je het zwaarder maakt door bijvoorbeeld op het strand te wandelen of met gewichten te lopen kun je 20 tot 50% meer calorieën verbranden!

Trek eens wat sprintjes

Wandelen of joggen is prima lichaamsbeweging, maar als je in minder tijd meer resultaat wilt is het aan te raden om te sprinten. Dat hoef je geen half uur achter elkaar vol te kunnen houden, als je tijdens het joggen regelmatig 30 seconden voluit sprint zal je lichaam meer zuurstof nodig hebben en meer calorieën verbranden.

Beweeg meer tussendoor

Je kunt van alles verzinnen om wat meer beweging te krijgen. Pak bijvoorbeeld eens de fiets naar je werk, pak vaker de trap, stap een bus- of metrohalte eerder uit en loop de rest. Al deze dingen helpen om je een actievere levensstijl aan te meten en daardoor een slanker figuur te krijgen én houden.

Delen:

Plaats een reactie