SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Lage rugpijn verlichten: 7 rekoefeningen

0

Heel veel mensen hebben regelmatig last van lage rugpijn. Dat kan komen door teveel zitten, maar ook door veel bewegen. Het kan erg lastig zijn, omdat het je hindert bij je dagelijkse bezigheden. Gelukkig is er wat aan te doen. Gebruik deze 7 rekoefeningen om jouw lage rugpijn te verlichten.

Zo kun je jouw rugpijn verlichten

Of het nou stijfheid, pijntjes of spasmen zijn, de volgende oefeningen helpen om je rug soepel en sterk te houden. Zorg dat je ze regelmatig herhaalt voor de beste resultaten.

1. De hamstrings stretchen:

hamstringfloorstretch

Houd de stretch 30 seconde vast en herhaal 2 keer per been.

2. Knie naar de borst:

knie naar borst

Dit versterkt en ontspant de bilspieren. Houd twee keer 20 seconde vast per been.

3. Wervelkolom stretch:

wervelkolom strekken

Houd 20 seconde vast en wissel van kant. Dit kun je zo vaak doen als je wilt, maar overdrijf het niet.

4. De piriformis stretch:

piriformis stretch

Houd 30 seconde vast en herhaal met het andere been.

5. De heup flexors stretch:

heup flexor stretch

Houd vast voor 30 seconde en wissel van kant.

6. De liggende quadricep stretch:

quadricep stretch

30 seconde vasthouden en wisselen. Beide kanten 2 keer.

7. De hele rug stretch:

hele rug stretch

Houd dit 30 seconde vast en doe dan dit:

hele rug stretch2

Hou dit 10 seconde vast aan beide kanten.

Met deze oefeningen kun je je rug soepeler en sterker maken en je rugpijn verlichten. Probeer de oefeningen regelmatig te doen, zie het maar als een stukje onderhoud voor je rug. Als je echt pijn voelt, stop dan. Je wilt het natuurlijk niet erger maken.

Delen:

Plaats een reactie