SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Het afvallen staat stil, zo los je het op!

0

Het komt wel eens voor dat iemand tijdens het afslanken goed van start gaat en een aantal kilo’s verliest, maar dan plotseling: de vooruitgang in het afvallen staat stil! Je hebt een plateau bereikt en valt heel moeilijk verder af. Dat is natuurlijk erg frustrerend en kan er voor zorgen dat je het na een tijdje opgeeft. Maar hoe komt het nou dat het afslanken stagneert en, belangrijker nog, hoe lossen we het op?

Het afvallen staat stil, zo los je het op!

Als je wilt afslanken moet je minder calorieën eten dan je verbruikt. Indien je echter té weinig eet kan je lichaam in een soort spaarstand gaan. Je lichaam zal namelijk merken dat je te weinig eet en de stofwisseling gaan verlagen. Daardoor ga je minder calorieën verbranden en dus minder snel afslanken. Gedurende de dag 3 gezonde maaltijden en 1 of 2 kleine, liefst eiwitrijke tussendoortjes nemen helpt om de stofwisseling actief te houden en te zorgen dat je geen honger hebt.

Naast zorgen dat je niet te weinig eet kun je je stofwisseling ook verhogen door regelmatig te bewegen. Nee, je hoeft gelukkig niet uren de sportschool in. Een goed stuk wandelen of fietsen, het huishouden doen, een kwartiertje de trap op en af of bijvoorbeeld de 7 minute workout. Vooral het laatste is erg effectief en makkelijk thuis uit te voeren. Probeer het maar eens uit en ervaar het verschil in energie!

Ook is het belangrijk om iedere 10-12 dagen een re-feedavond in te lassen. Je eet op die avond wat meer koolhydraten om te zorgen dat je energie weer wordt aangevuld en je stofwisseling op peil blijft. Hoe en waarom dat precies werkt lees je hier: re-feedavond.

De oplossing!

Zoals we hierboven hebben gelezen zijn er gelukkig een aantal dingen die je kunt doen om te zorgen dat je weer verder kunt afvallen. We vatten het even samen:

  • Als het afvallen stagneert helpt het om meer te gaan bewegen of lekker sporten om de stofwisseling weer op gang te brengen.
  • Plan iedere 10-12 dagen een re-feeddag in om je stofwisseling en energieniveau op peil te houden.

Als je deze 2 zaken toepast zul je merken dat je weer betere resultaten krijgt en de weegschaal en je vetpercentage weer de goede kans op gaan! Geef niet op en blijf volhouden tot je doel is bereikt. Je kunt het!

Delen:

Plaats een reactie