SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Gezonde snacks voor het weekend

0

In het weekend genieten we vaak wat meer van lekkere dingen dan doordeweeks. Helaas grijpen we dan al gauw naar snacks vol suiker, vet en calorieën. Gelukkig zijn er ook gezonde snacks die ook nog eens erg lekker zijn én goed vullen. Om het jou makkelijker te maken om gezond te snacken hebben we een lijstje voor je gemaakt.

Gezonde snacks voor het weekend

Belangrijk is dat de snacks niet teveel calorieën, vetten en/of suikers bevatten en ook goed vullen. Goede voorbeelden van zulke snacks zijn:

Volkoren toastje met eiwitrijk beleg

Volkoren producten bevatten meer vezels en vullen daarom beter. Kies voor eiwitrijk beleg zoals een plakje gerookte zalm, tonijn, kip- of kalkoenfilet, magere (light)kaas, humus, hüttenkäse, gekookt ei of sla, komkommer en tomaat.

Magere yoghurt of kwark

Magere kwark en yoghurt bevatten veel eiwitten en vullen dus goed. Voeg een klein handje van je favorieten fruit toe, een lepeltje suikervrije jam of bijvoorbeeld een paar stukjes appel en een mespuntje kaneel. Heerlijk.

Rauwkost met humus

Snij wat wortels, paprika, komkommer, bleekselderij, tomaatjes, broccoli of bloemkool in stukjes en gebruik humus als dipsaus. Lekker knapperig en de humus bevat veel eiwitten waardoor het goed vult.

Rolletje magere vleeswaren

Rol een paar plakjes rosbief, fricandeau, kip- of kalkoenfilet op met eventueel een klein beetje mosterd erop.

Handje verse noten

Noten zijn lekker knapperig en smaken heerlijk. Ze bevatten wel veel calorieën, dus neem er niet teveel van. 10-12 ongezouten amandelen of walnoten zijn een prima snack.

Zalmrolletje met komkommer

Snij een stuk komkommer in de lengte in 4 stukken en rol er een stukje gerookte zalm omheen. Een klein beetje mosterd-dillesaus maakt het helemaal af.

Gekookt ei

Lekker makkelijk en zeer vullend. Een simpel gekookt eitje met een klein snufje peper en zout. Dat gaat er altijd in!

Verwen jezelf dus gerust af en toe met een van deze gezonde snacks. Natuurlijk zijn er nog veel meer, dus als jij leuke tips hebt horen we het graag, dan kunnen we die aan de lijst toevoegen!

Delen:

Plaats een reactie