SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Gezonde maaltijdsalade samenstellen

0

Let jij ook op je gewicht en eet je graag ’s avonds een lichte maaltijd, maar heb je weinig inspiratie? Dan is een gezonde maaltijdsalade een prima optie. Je kunt zo’n salade naar eigen smaak samen stellen. Wij zullen je laten zien wat goede ingrediënten zijn en hoe je in een handomdraai een heerlijke maaltijd op tafel tovert.

Gezonde maaltijdsalade samenstellen

Om een lekkere veelzijdige salade te maken kun je uit onderstaande lijst jouw favoriete ingrediënten kiezen, ze in een grote kom mengen en serveren.

  • IJsbergsla of Romana sla
  • Rucola
  • Tomaten
  • Komkommer
  • Augurk
  • Ui of zilveruitjes
  • Kappertjes
  • Cherrytomaatjes
  • (Geraspte) worteltjes
  • Mais
  • Paprika
  • (Gegrilde) courgette
  • (Gegrilde) aubergine
  • Witlof
  • Spinazie
  • Broccoli
  • Gekookte sperzieboontjes
  • Avocado
  • Geitenkaas
  • Feta
  • Hollandse (oude) kaas
  • Mozzarella
  • Parmezaanse kaas
  • Gerookte of gegrilde kip
  • Magere hamblokjes
  • Gerookte zalm
  • Tonijn
  • Garnalen of gamba’s
  • Pasta, quinoa of gekookte aardappelen
  • Bieslook of peterselie
  • Gekookt ei
  • Walnoten of pijnboompitjes

Laat je salade voor het grootste deel uit groente en vlees bestaan en voeg niet teveel pasta, aardappelen of kazen toe. De meeste kazen bevatten vrij veel vet en pasta en aardappelen zijn koolhydraatrijk.

Dressing toevoegen?

Maaltijdsalades die je in restaurants bestelt, en vooral in fastfood-restaurants, bevatten vaak veel dressing waardoor je qua calorieën nog hoog uitkomt. Om te zorgen dat je een gezonde maaltijdsalade maakt die niet teveel calorieën bevat is het dus zaak om niet teveel dressing toe te voegen. Wil je toch graag wat dressing over je salade?

Je kunt zelf een makkelijke dressing maken van bijvoorbeeld een scheutje olijfolie met peper, zout en een beetje knoflook. Of meng een beetje halvanaise of yoghurt met peper, zout, je favoriete kruiden en een beetje water en mix dit tot een dressing. Je salade hoeft niet te drijven in dressing, het gaat om het toevoegen van wat extra smaak.

De mogelijkheden zijn haast eindeloos en je kunt dus flink variëren. Heb jij nog ingrediënten die niet aan deze lijst mogen ontbreken? Laat het ons even weten!

Delen:

Plaats een reactie