SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Gezonde en lekkere tussendoortjes voor kinderen

0

Als ouder wil je natuurlijk graag goed voor je kinderen zorgen. Daarom hebben we hier een aantal ideeën voor gezonde en lekkere tussendoortjes die jouw kinderen zeker zullen lusten.

Fruit: Kinderen zijn dol op fruit, maar je kunt het nog leuker maken door er spiesjes of salades van te maken of het fruit op een leuke manier te snijden. Als jij nog een leuk idee hebt om fruit te serveren horen we dat graag van je!

Groente: Er zijn verschillende groentes die je prima als tussendoortjes kunt serveren zoals cherrytomaatjes, een salade van rauwkost, reepjes paprika, komkommer of worteltjes. Kleurrijke, lekkere én gezonde tussendoortjes. Om het nog lekkerder te maken kun je er een yoghurtdip bij serveren.

Ongezouten noten: Noten zijn erg gezond en het is ook nog eens leuk om ze te kraken of pellen. Pas wel op, hele kleine kinderen kunnen zich verslikken in noten.

Pitten: Ook pitten zijn prima tussendoortjes. Zonnebloem- of pompoenpitten bijvoorbeeld. Je kunt je kinderen ze ook zelf laten planten! In mei kun je zonnebloempitjes in de grond stoppen en pompoenpitten zet je in April eerst binnen in een potje en half Mei kun je de plantjes buiten zetten.

Volkorenbiscuitjes: Volkoren biscuitjes zijn gezonder, maar ze kunnen alsnog vrij veel calorieën, suiker en zout bevatten. Geef je kind er dus niet teveel.

Soepstengel: Bij voorkeur de volkoren variant.

Rijstwafel: Liefst ongezouten. Ook kun je eens een spelt of quinoa rijstwafel proberen. Deze kun je bij de meeste natuurvoedingswinkels krijgen.

Zelfgemaakte popcorn: Gebruik plantaardige olie en zo min mogelijk zout of suiker.

Gedroogd fruit: Je kunt verschillende varianten van gedroogd fruit kopen, maar hou wel rekening met de fruitsuikers. Niet teveel op een dag geven dus.

Yoghurt met fruit: Simpelweg een beetje yoghurt met fruit erin of maak er in de blender een smoothie van. Je kunt het zelfs invriezen om lekkere ijsjes te maken. Kinderen houden van zulke tussendoortjes.

Groentechips: Gezonde variant voor tussendoortjes als chips of borrelnootjes. Er zijn diverse groentes die je hier voor kunt gebruiken. Natuurlijk kun je de hulp van je kinderen inschakelen en ze gezellig samen maken. Recept lees je hier: http://chickslovefood.com/kids-groentechips/

Gebakken appel: Dit is een van die tussendoortjes waar volwassen ook gek op zijn. Haal het klokhuis uit de appel met een appelboor en maak plakjes van de appel zodat het gat in het midden zit. Strooi een beetje kaneel op beide kanten en bak even kort in de pan met een beetje zonnebloemolie. Je kunt ook ander fruit gebruiken.

Broodreepjes: Snijd roggebrood in reepjes of maak reepjes van wat getoast brood.

Tomaten of groentensap: Dit maak je zelf als volgt. Ontvel de tomaten en doe ze in de blender met wat water en een klein beetje bouillonpoeder.

Gekookt eitje: Natuurlijk zonder zout!

Hopelijk heb je een paar leuke ideeën opgedaan om je kinderen gezonde tussendoortjes te geven. Mocht je zelf een leuk idee hebben horen we dit graag van je. Schroom dus niet om je reactie te plaatsen!

Delen:

Plaats een reactie