SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Veelgemaakte fouten bij het trainen

0

Veel mensen willen graag een mooi lichaam en gaan naar de sportschool. Helaas worden er veel fouten bij het trainen gemaakt waardoor de resultaten niet optimaal zijn. En vaak als de resultaten er niet snel genoeg zijn raak je gedemotiveerd en stop je ermee. We helpen je graag goed en weg en zullen je meest gemaakte fouten laten zien en je een simpele oplossing bieden.

Veelgemaakte fouten bij het trainen

Als je zelf wel eens vol goede moed lid bent geworden van een sportschool zul je het volgende wellicht herkennen. Je wilt gelijk goed beginnen en gaat stevig van start met zoveel mogelijk apparaten en zo zwaar als je kunt. De kans op blessures en overbelasting is dan erg groot, waardoor je tijdelijk moet stoppen met trainen en zo je resultaten ziet verdwijnen.

Fouten bij het trainen van je rug

Voor een sterke rug is het erg belangrijk om naast de pull downs die de meeste mensen doen, ook pull ups te doen. Pull ups zijn erg zwaar om uit te voeren en vereisen pure kracht. Je gebruikt daarbij zo’n beetje alle spieren in je bovenlichaam. Door zowel pull ups als pull downs te doen krijg je een mooi gespierde én sterke rug.

Squats voor sterke benen

Er zijn verschillende apparaten in de sportschool om een deel van je benen te isoleren. Squats werken echter beter, omdat je dan alle spieren in je benen gebruikt en versterkt. Je kunt squats uitvoeren met een barbell of dumbbells. Na de squats kun je eventueel nog isolerende oefeningen doen.

Borstspieren

In de sportschool zijn er genoeg apparaten om je borstspieren te trainen. Maar doe jij nog wel eens “ouderwetse” push-ups? Door push-ups goed uit te voeren met je voeten op een verhoging en/of gewicht op je rug kun je zeer goede resultaten bereiken en je borstspieren zien groeien.

Vergeet je “core” niet te versterken

Door hard te trainen en gezond te eten kun je je buikspieren beter zichtbaar maken. Maar vergeet niet om je buikspieren goed te trainen, ook de schuine. Zo krijg je een sterke “core” waardoor je ook beter je andere oefeningen kunt uitvoeren. En natuurlijk ziet een strakke, gespierde buik er ook erg goed uit!

Met deze tips kun je je fouten bij het trainen verminderen en zorgen dat je op een betere manier traint voor nog snellere resultaten. Succes!

Delen:

Plaats een reactie