SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Even voorstellen: Shakeplus coach Patricia

0

Hallo allemaal, ik ben Patricia, coach bij Shakeplus. Als werkende moeder van 3 kids run ik ons samengestelde gezin, bestaande uit 5 personen en dat is druk šŸ˜‰ Goed plannen is daarom voor ons erg belangrijk, ik wil graag delen hoe ik dat aanpak. Hopelijk kun je daar tips uit halen voor jezelf!

Als coach krijg ik regelmatig te horen: “ik heb geen tijd om te koken” of “ik heb geen tijd om te
sporten”. Woorden waarbij ik denk “Je hebt altijd een andere keuze”. Deze pakkende zin heeft mij ook uit het “ik heb geen tijd voor…..” gehaald.

Iets wat ik ben gaan leren doen de afgelopen tijd, is PLANNEN, PLANNEN is mijn KEYWORD.
Een gezinsleven vraagt van beide ouders namelijk een behoorlijke planning. We willen het liefst ook gezamenlijk eten en ook nog gezond. Vooraf plannen van het avondeten helpt in het drukke gezin!

Patricia

Ik maak dus voor mijzelf een weekplanning (maandag t/m vrijdag) voor het avondeten.
Van mijn klanten hoor ik ook dat ze het lastig vinden om een verantwoorde avondmaaltijd op tafel te zetten. Hier kan ik mij ook zeker in vinden. Het is best lastig om iedere dag weer wat anders op tafel te zetten, gevarieerd en gezond, wat ook nog eens snel en makkelijk te bereiden is. Want zeg nou zelf… Als werkende moeder heb je weinig tijd om in de keuken te staan.

Hier vind je een aantal makkelijke en gezonde recepten.

Graag wil ik jullie een kijkje laten nemen achter de schermen van mijn gezin. Want hoe ziet mijn dag er dan eigenlijk uit? Wellicht inspireer ik jou šŸ˜‰

Een dag mee kijken met coach Patricia:

Maandag:
7:00 uur; Mijn wekker gaat. Ik heb gelukkig geen moeite met opstaan en duik gelijk onder de douche.
7:15 uur; de kinderen worden wakker gemaakt. Ze kunnen zichzelf al goed verzorgen. Ik ga naar beneden en maak 3 bordjes havermoutpap klaar met een beetje kaneel. Dit is standaard, iedere dag weer… Het is voedzaam en gezond. Mijn vriend en ik ontbijten natuurlijk ook; wij doen dit dagelijks met een heerlijke shake van Shakeplus uiteraard. Aardbei is onze favoriet. Iedere ochtend is dit mijn ontbijt, het geeft mij een perfecte kick-start voor de dag. Makkelijk, gezond en super snel bereid.
8:15 uur; de kinderen gaan de deur uit, naar school. Ik neem 15 minuten tijd voor MIJZELF en ga mediteren. Dit doe ik sinds vorig jaar, mijn dag kan niet meer zonder en is net zo belangrijk als mijn shake ontbijt;-)
8:30 uur; werk aan de winkel. Coaching tijd. Vandaag doe ik dat vanuit huis en heb een pot verse gemberthee bij mij staan. Heerlijk vind ik dat.
10:00 uur; tijd voor een cracker met kipfilet. Ook ik houd van een verantwoord tussendoortje.
11:30 uur; Pauze. Ik ga de sportschool snel in. 20 minuten cardio en 30 minuten benen en billen trainen. Kort maar krachtig. Ik heb ook geen uren de tijd, maar even gaan is beter dan niet gaan. Je hebt altijd een andere keuze ;-). Daarna de boodschappen doen voor aankomende week, want tsja.. mijn doordeweekse planning moet wel gerealiseerd worden uiteraard.
12:45 uur; Thuis. snel douchen en lunchen. Ik eet een spelt boterham met gekookt ei, kipfilet en rucola en duik met mijn lunch weer achter mijn laptop om verder te werken.
14:30 uur; De kinderen komen thuis uit school. We drinken samen thee met wat stukjes eiwitreep (Verantwoord en het vult goed voordat ze gaan sporten) en we zitten gezellig samen aan de keukentafel te kletsen. Vervolgens maken zij hun huiswerk en kan ik ook doorwerken.
16:15 uur; We moeten de deur uit. Mijn dochter turnt op maandag en mijn zoon moet ook naar thaiboksen worden gebracht. Waar het voor sommige ouders in de ochtend spitsuur is, is dat bij mij thuis op maandag tussen 16:00 uur en 19:00 uur. Op en neer rijden tussen verschillende sportverenigingen en huis heeft geen zin, dus ik blijf kijken. Toch ook wel leuk, plus ik blijf als ouder zo ook betrokken bij de vereniging.
18:15 uur; Thuis. En ik duik gelijk de keuken in om te gaan koken. Koken doe ik altijd, aangezien mijn partner niet voor 19:00 uur thuis is. Mijn planning zegt mij dat we groenteomelet met zalm eten. Doordat we op maandagen altijd laat thuis zijn, plan ik een maaltijd in die redelijk snel op tafel kan staan. De oven zet ik aan voor de zalm en de omeletjes worden bereid. Spinazie, tomaatjes, uitje…. heerlijk!
19:00 uur; Yes, we zitten met z’n 5-en aan tafel. Mijn vriend is inmiddels ook thuis van zijn werk en heeft zijn zoon opgehaald van de opvang.
19:30 uur; Onze maagjes zijn gevuld. Kids gaan douchen en mijn vriend en ik ruimen snel de tafel af en ruimen de keuken op. Daarna wordt er alvast voor de volgende dag voor IEDEREEN de lunch klaargemaakt. Kids helpen ook mee. Doordat wij dit de avond ervoor al klaarmaken, scheelt het tijd (tijd kan stress brengen in ons gezin) en zo creƫren we rust in de ochtend.
21:15 uur; Alle kinderen in bed. Tijd voor mezelf. Omdat ik vanmiddag al ben gaan sporten, kan ik lekker thuis blijven. Als ik door werk overdag niet kan sporten, ga ik dus rond deze tijd naar de sportschool. Of ik doe thuis een workout. Deze 7 minute workout is super als je weinig tijd hebt om, om wat voor reden dan ook, naar de sportschool te gaan.
23:00 uur; Weltrusten zzzzzzz…..

De boodschap die ik wil overbrengen en de tip die ik jullie wil meegeven is; Plan je avondmaaltijden voor de werkweek. Dit brengt rust, plus je weet vooraf wat je eet en welke boodschappen je nodig hebt. Dit werkt positief tijdens het booschappen doen, in plaats van eigenlijk ter plekken verzinnen wat je wilt eten die avond. Dit is bij velen namelijk nog een vraagteken op het moment dat ze in de supermarkt staan, wat resulteert in minder gezonde voeding kopen. Bewust zijn van wat je eet, dat is erg belangrijk.

Ik drink de shakes om op gewicht te blijven en omdat ik een gezond en energiek begin van de dag wil. Op de dagen dat ik niet thuis werk, maar buitenshuis, maak ik ook de avond vooraf mijn lunch klaar. Dit voorkomt snaaien in de supermarkt in je luchpauze op werk. Mijn lunch bestaat voornamelijk uit iets met ei, salade, kwark/yoghurt, stukje fruit of een speltbroodje of boterham met vleeswaren (kipfilet).

Je hebt altijd een andere keuze. Heb je geen tijd om naar de sportschool te gaan? Bekijk onze 7 minute thuis workout eens. Heb je geen tijd om te koken? Maak de avond vooraf alvast een verantwoorde maaltijd voor de volgende dag klaar. Je hebt altijd een andere keuze. En….. PLANNEN…. Mijn KEYWORD!!!

Liefs Patricia

Wil jij ook graag gebruik maken van onze gratis coaching? Vraag het snel aan en krijg ook mooie resultaten!

Delen:

Plaats een reactie