SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

Eet deze vetten voor vetverlies

0

Wil jij graag afslanken en ben je daarom bang om vet te eten? Dat is nergens voor nodig, want gezonde vetten zijn erg belangrijk en helpen je zelfs op weg naar vetverlies. We hebben vetten nodig voor onze stofwisseling, afweersysteem, hormoonhuishouding en het opnemen van diverse voedingsstoffen. We zullen daarom een aantal bronnen van goede vetten laten zien die je helpen met vetverlies en nog veel meer!

Verse koudwatervis en visolie

Hoe vetter de vis, hoe beter. Vissen als tonijn, zalm, sardientjes, makreel en forel zitten barstensvol omega 3 vetzuren. Het is aan te raden om minimaal 2 keer per week een goede portie van deze vette vis te nemen. Naast de belangrijke vetzuren helpt het ook om je gewrichten soepel te houden, dat komt goed van pas als je flink traint in de sportschool.

Kokosolie

Kokosolie kun je gebruiken om mee te koken of te smeren zoals gewone boter. Het kan je helpen om je weerstand te verbeteren en helpt je hormoonhuishouding op peil te houden. Erg belangrijk als je vet wilt verliezen. Kokosolie bevat een verzadigd vet dat niet als vet wordt opgeslagen, maar wél een goede energiebron is. Probeer het zeker eens!

Olijfolie helpt bij vetverlies

Olijfolie van goede kwaliteit, liefst extra virgine, is te gebruiken als olie om mee te koken en als dressing voor salades. Naast dat het erg goed smaakt bevat het onverzadigde vetzuren. Deze helpen je met vetverlies, zelfs als je verder niet veel verandert aan je levensstijl. Als je erg actief bent heb je er nog meer voordeel van.

Avocado’s

Avocado’s zijn erg lekker in bijvoorbeeld een salade en bevatten veel onverzadigde vetten. Erg goed voor hart en bloedvaten en helpen je met het verliezen van vet.

Noten

Noten zoals walnoten, pistachenoten en amandelen zijn erg gezond. Ze bevatten verschillende voedingsstoffen en helpen een hongergevoel voorkomen. Aangezien ze calorie-rijk zijn is het belangrijk om er niet teveel van te nemen!

Deze voedingsmiddelen kunnen jou dus helpen met vetverlies. Probeer ze regelmatig aan je maaltijd toe te voegen om zo optimaal te profiteren van alle voordelen.

Delen:

Plaats een reactie