SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

De voordelen van eiwitshakes

0

Als jij graag een gezond gewicht wilt bereiken en/of regelmatig in de sportschool te vinden bent heb je vast wel eens van eiwitshakes gehoord. We willen je graag wat meer vertellen over eiwit of proteïne. Eiwit is namelijk enorm belangrijk voor jouw lichaam. Het zijn de bouwstenen voor spieren en een belangrijke vorm van brandstof voor je lichaam.

Maar dat is nog niet alles! Eiwitten helpen je om je botten, bloed en weefsels gezond te houden en zorgen dat je lichaam beter kan herstellen.

Eiwitshakes na het trainen

Als jij ook fanatiek tekeer gaat in de sportschool is het aan te raden om binnen het uur na je laatste set een eiwitshake te nemen. Bij het trainen met gewichten komen er kleine scheurtjes in het spierweefsel en de eiwitten helpen deze herstellen. Zo kun je sneller resultaten boeken!

Bronnen voor eiwitten

Zoals we eerder al hebben laten zien zijn eieren, vis, mager vlees, kip en kalkoen uitstekende bronnen van eiwit, maar wei-eiwit is helemaal ideaal. Het werkt snel en is een zeer zuiver eiwit. Neem dus een eiwitshake met wei-eiwit zoals ShakePlus. Deze shakes smaken heerlijk en bevatten naast wei-eiwit ook superfood, vezels en vitaminen en mineralen.

Hoeveel eiwit moet ik dan nemen?

Dat is afhankelijk van wat je wilt bereiken. Je kunt als richtlijn ongeveer 2 gram van het gewicht dat je wilt bereiken nemen. Wil je dus 90 kilo wegen? Dan is 180 gram eiwit per dag aan te raden. Verdeel het zoveel mogelijk over de dag en ga niet meer dan dat nemen, dat heeft geen zin.

Teveel eiwitten leveren dan ook weer extra calorieën waardoor vet verliezen moeilijker wordt. Bekijk dus even goed wat jij nodig hebt voor optimaal resultaat.

Mocht jij er nu achter komen dat je eigenlijk iedere dag te weinig eiwit binnenkrijgt raden we je aan om eens eiwitshakes te proberen. Je doet er je lichaam en je gezondheid een enorm plezier mee en zult al snel de resultaten merken!

Delen:

Plaats een reactie