SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

8 workout tips voor drukke mensen

0

Voor veel mensen is het lastig om tussen werk, het gezinsleven en sociale verplichtingen nog tijd te vinden om naar de sportschool te gaan. Dat wil niet zeggen dat je niet regelmatig een goeie workout kunt doen, je moet alleen even creatief zijn. Daarom hebben we 8 workout tips voor je die gewoon in je drukke schema passen.

Je doel is om meer te gaan bewegen en je workouts uiteindelijk intensiever te maken. Wees trots op de training die je doet en bedenk je dat alles dat je doet je gezondheid verbetert. Hier zijn de 8 workout tips om je bloed te laten stromen en je spieren aan het werk te zetten.

1. Doe een workout in de ochtend

Het kan lastig zijn om ’s ochtends te trainen, zeker als je kinderen hebt. Maar toch is het een goed moment voor een training. Maak je ontbijt de avond tevoren en zet je wekker een half uurtje eerder. De extra energie die je krijgt om de dag te beginnen is toch meer waard dan nog een half uurtje snoozen?

2. Train tijdens de reclames

Dit is een van die workout tips die iedereen kan gebruiken. Wil jij je favoriete serie of die belangrijke wedstrijd niet missen? Geen probleem. In plaats van met een zak chips op schoot gebruik je simpelweg de reclames om te trainen. Pak een paar dumbbells of gebruik je eigen lichaamsgewicht om tijdens de reclames even flink te trainen. Haal er alles uit wat je kunt in die paar minuten.

3. Doe een workout in de avond

Na een drukke dag ben je vermoeid. Vecht tegen het gevoel om neer te ploffen en kies een workout waar jij je van ontspant. Als je moeilijk kunt slapen na een workout kun je ook kiezen voor wat rek- en strekoefeningen.

4. Train terwijl je kind sport

Als jouw kind op een sport zit kun je soms tijdens of voor de wedstrijd of training begint gebruik maken van de aanwezige faciliteiten zonder dat je de hele wedstrijd mist.

5. HIIT workout tips

High Intensity Interval Training of HIIT is een perfecte manier om in korte tijd veel gedaan te krijgen. Kies een activiteit zoals hardlopen, fietsen of crosstrainen en ga 10-20 seconden zo hard als je kunt en dan 40-50 seconden rustig aan. Herhaal dit 10 tot 15 keer. Eerst een warming up van 5 minuten en na afloop een cooling down van 5 minuten. Dit verbrandt heel wat calorieën en houdt je stofwisseling nog uren nadien hoog.

6. Circuit training

Kies 5 tot 10 oefeningen en doe deze achter elkaar zonder rust. In de sportschool kun je verschillende apparaten kiezen, thuis kun je oefeningen met dumbbells of je eigen lichaamsgewicht doen.

7. Beweeg in je lunchpauze

Ga in de lunchpauze een stukje wandelen en neem als je terug bent een eiwitshake of een maaltijdreep. Zo verbrandt je calorieën en zorg je dat je er minder binnenkrijgt. Je kunt als je trek krijgt gedurende de dag een gezonde snack nemen.

8. Benut je weekend optimaal

Vaak hebben we in het weekend wat meer tijd en wat meer energie, dus gebruik je weekend om een flinke training te doen. Een training van 60 minuten zorgt voor een betere gezondheid. Als je in het weekend twee trainingen van 60 minuten doet en doordeweeks eentje van 30 minuten zit je al aan de 2,5 uur die wordt aangeraden om gezond en fit te blijven.

Met deze workout tips kun jij ongetwijfeld ook zorgen dat je wekelijks genoeg kunt bewegen voor een betere gezondheid. Heb jij zelf nog leuke workout tips? Dan horen we dat natuurlijk graag!

Delen:

Plaats een reactie