SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

8 voedingsmiddelen die je wilt vermijden (deel 2)

0

Even geleden hebben we je attent gemaakt op een aantal voedingsmiddelen die je beter kunt vermijden als je jouw gezondheidsdoel wilt bereiken. Toen hebben we al 4 zaken besproken die je beter links kunt laten liggen. Hier zijn er nog 4 die je wilt vermijden.

5. Verwerkte vleeswaren

Deze vleeswaren zitten vaak vol met verzadigde vetten of natrium en kun je beter niet nemen. Ze worden ook wel “lege calorieën” genoemd, omdat ze amper voedingsstoffen bevatten. Mensen die serieus met hun gezondheid bezig zijn en sporten hebben voedingsmiddelen nodig die helpen bij het herstel en voedingswaarde hebben.

6. Roomijs

Dit klinkt erg logisch, maar we willen het toch benoemen. Roomijs als dessert is een zeer ongezonde keuze vanwege het hoge vet-, suiker- en caloriegehalte. Vaak zitten er ook kunstmatige zoetstoffen in verwerkt. Als jij dus serieus bent over je gezondheid bewaar je roomijs voor een speciale gelegenheid.

7. Pizza

Pizza klinkt eigenlijk helemaal niet zo ongezond als je naar de basisingrediënten kijkt. Tomaten, kaas, bloem en gist. Daar is toch niks mis mee? Waar zit het probleem dan eigenlijk? Als je ze combineert en zout en verzadigd vet toevoegt veranderen de zaken. Bedenk je ook dat een flinke pizzapunt al gauw zo’n 250 calorieën bevat! Als je een pizza hebt die goed belegd is met vlees kan het zelfs oplopen tot 390 calorieën. Per punt dus!

8. Gefrituurd voedsel

Je kunt heel veel dingen frituren. De smaak wordt daar wel beter van, maar het is ook een perfect middel om je platte buik kwijt te raken. Dat willen we natuurlijk niet! De meeste soorten frituurolie bevatten veel verzadigde vetten en deze kunnen op langere termijn schadelijke gevolgen voor je gezondheid hebben. Oppassen dus!

Van sommige van de 8 voedingsmiddelen zul je ongetwijfeld wel eens gehoord hebben dat ze niet gezond zijn, maar nu weet je beter wát er nu precies zo slecht aan is. Mocht jouw gezondheid niet zo goed zijn als je zou willen, kijk dan even scherp of het door een of meer van deze 8 punten kan komen en pas vervolgens je eetpatroon aan.

Delen:

Plaats een reactie