SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

8 voedingsmiddelen die je wilt vermijden (deel 1)

0

De voeding die je tot je neemt moet overeen komen met je trainingsdoelen. Als je een fit en gespierd lichaam wilt is het dus essentieel om gezond te eten. Het is van groot belang om dus niet te veel ongezonde voedingsmiddelen te eten. Als je teveel van de volgende 8 producten eet zul je jouw vooruitgang flink belemmeren. Pas er dus mee op!

1. Wit brood

Wit brood heeft een zeer sterk effect op jouw bloedsuikerspiegel. Al het gezonde van volkorenbrood is er uit gehaald om dat witte brood te krijgen. Kies dus altijd voor volkoren of bruin brood. Let wel goed op dat je niet zomaar een bruin brood pakt. Soms zetten bedrijven “graan” op de verpakking om de klant te misleiden. Controleer op de verpakking of het hoofdingrediënt, het eerst vermelde ingrediënt, volkorenmeel is. Dat is het gezondste brood.

2. Gedroogd fruit

Vers fruit bevat vitamines, mineralen en vezels. Gedroogd fruit bevat echter vaak extra suiker om de houdbaarheid te verlengen. Omdat het vocht uit de vruchten is verwijderd eet je er ook makkelijk teveel van.

Als je een verse appel, peer of perzik eet met wat yoghurt zit je waarschijnlijk al vol, terwijl je als je gedroogde vruchten eet makkelijk een hele bak op krijgt. Je hebt dan vele honderden of misschien wel duizenden calorieën binnen gekregen. De reden dat je er zoveel van op kunt is dat het water uit de vrucht is gehaald en je dus veel minder snel een verzadigd gevoel hebt.

3. Kant-en-klare salades

Salades die je in de winkel haalt kunnen van een gezonde maaltijd veranderen in een enorme caloriebom als je de dressing ook neemt. Kijk maar eens naar het aantal calorieën in de sla zelf en in de dressing. Vaak is het aantal calorieën verdubbeld als je dressing toevoegt.

Ook de toevoeging van kaas, vruchten, spekjes, noten en dergelijke zorgen ervoor dat het aantal calorieën flink omhoog schiet. Een goed alternatief is een zak gemengde sla kopen en er zelf een klein beetje olie of scheutje dressing aan toevoegen.

4. Light frisdranken

Het woordje “light” is erg misleidend. De suiker in dergelijke frisdranken is vervangen door kunstmatige zoetstoffen. Deze zijn 100 keer zoeter dan natuurlijke suikers als fructose en kunnen ervoor zorgen dat het lichaam insuline gaat aanmaken. Een beetje echte suiker kan dus veel minder kwaad dan kunstmatige suiker.

We zijn binnenkort terug met nóg 4 voedingsmiddelen om te vermijden.

Delen:

Plaats een reactie