SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

8 smoesjes om niet te sporten

0

Zoals de meeste mensen heb jij je ook vast wel eens voorgenomen om eindelijk eens een abonnement bij de sportschool te nemen en ook echt resultaat te gaan halen. Klinkt bekend? Maar vaak gaat het toch niet helemaal zoals gepland.

Stuit jij ook op obstakels waardoor je niet meer traint en eet zoals je zou willen om dat lichaam van je dromen te krijgen? We hebben hier een aantal voorbeelden en hoe je het kunt oplossen.

1. Een nieuwe start

Een van de bekendste smoesje is: ik begin volgende week of volgende maand. Alsof je niet halverwege de maand of op een woensdag kunt beginnen met je leven veranderen. Als je een paar keer slecht hebt gegeten is dat geen reden om er nog maar een paar dagen of weken aan vast te plakken.

Je lost dit op door je te bedenken dat het lastiger is om de schade te herstellen als je er nog langer meer doorgaat. Ga direct weer terug naar je goede eet- en trainpatroon en op naar dat mooie lijf.

2. Partner zit in de weg

Dit klinkt misschien hard, maar als jij heel graag gezond en slank wilt zijn maar jouw partner werkt dat tegen, is dat dan een gezonde situatie? Gezellig op de bank ploffen met je partner is misschien leuker, maar dan zul je je doelen nooit bereiken.

Bespreek dus duidelijk met je partner wat jij wilt en zorg dat je gesteund wordt!

3. Er komt een belangrijke wedstrijd

Lastig! Iedere wil de belangrijke wedstrijd van zijn of haar favoriete team zien. Maar hoe ga jij zorgen dat je je aan eetpatroon houdt als iedereen aan het bier en de chips zit? En wanneer moet je dan trainen?

Dit kun je oplossen door je training om de wedstrijd heen te plannen, je hoeft hem niet te missen. Maak verstandige keuzes wat eten betreft. Je hoeft niet meteen slecht te eten, een sandwich met kip kun je bijna overal krijgen.

4. Luiheid

Luiheid is ook een van de smoesjes die iedereen wel eens gebruikt. Het is te laat, te koud, te ver om te trainen. Dat is gewoon zwakte.

Bedenk je waarom je ook alweer wil trainen en kom van de bank. Naar de sportschool en haal je doelen!

5. Angst

Sommige mensen zijn bang om iets nieuws te proberen en om zichzelf uit te dagen. Wat als het niet lukt? Wat als ik me blesseer als ik harder en zwaarder ga trainen?

Bekijk dingen positief. Laat je adviseren door de instructeurs bij de sportschool als je iets nieuws probeert en geloof in jezelf. Jezelf uitdagen zorgt voor betere resultaten.

6. Werk

Iedereen die werkt maakt wel eens mee dat je langer door moet dan gepland. Maar hoe moet het dan met je training?

Hou er rekening mee dat niet alles in het leven gaat zoals gepland. Heb je minder tijd? Doe dan een halve training in plaats van niet te gaan.

7. Je supplementen zijn op

Sommige mensen nemen altijd een proteïneshake voor en/of na het sporten. Als je door je voorraad heen bent en je kunt zo snel geen nieuwe halen, sla je dan maar over?

Proteïneshakes zijn erg goed, maar je kunt ook goed trainen door je proteïne uit kip of kalkoen te halen.

8. Je sportkleding is vies

Ja, dit lijkt weer een van die lullige smoesjes, maar het gebeurt echt. Je neemt het dan allemaal niet zo serieus.

Zorg dat je meerdere outfits hebt en laat je gebruikte kleren niet rondslingeren.

Hopelijk heb je iets aan deze tips en laat je je niet afleiden op weg naar je ideale lichaam! Geen smoesjes!

Delen:

Plaats een reactie