SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

8 redenen waarom jouw biceps niet groeien (deel 2)

0

Onlangs hebben we 4 redenen genoemd waarom jij (nog) niet de biceps hebt die je graag zou willen hebben. Hier zijn de overige 4 redenen:

5. Je vergeet je triceps

Veel mannen trainen alleen hun biceps en vergeten hun triceps. Je triceps geven je bovenarm zijn grootte en beslaan 2/3 van je bovenarm! Als je echt grote armen wilt zul je je triceps net zo hard moeten trainen als je biceps.

6. Je varieert het volume niet

Laten we eens op een wetenschappelijke manier kijken naar het krijgen van enorme armen. Een spier bestaat uit zogenaamde slow twitch en fast twitch vezels. Elk van deze types reageert anders op volume en intensiteit. Ontwikkel het ene type 3 tot 4 weken en wissel dan naar het andere type.

Bestaat jouw training altijd uit 3 setjes van 8 herhalingen bicep curls? Probeer dan eens een paar weken een lichter gewicht en doe zoveel herhalingen als je kunt. Wissel dat dan af met een zwaarder gewicht en doe dan 4 á 5 setjes van 4 á 5 herhalingen.

7. Je varieert de stimulans niet

De meeste mensen trainen hun biceps en triceps alleen met dumbbells, barbells en kabels. Dat is prima, maar het werkt nog beter om je armen op andere manieren te stimuleren door andere apparaten en gewichten te gebruiken. Pak bijvoorbeeld eens een barbell of dumbbell met een dikker handvat of doe bicep curls met een weerstandsband in plaats van gewichten.

8. Je versterkt je greep niet

Met een sterke greep kun je grotere gewichten aan, zwaarder trainen en sneller spieren bouwen. Zorg dus dat je oefeningen doet die je greep versterken. Je zult daar ook nog eens sterkere en dikkere onderarmen van krijgen!

Je hebt nu in totaal 8 tips die je kunt toepassen om jouw armen flink te laten groeien. Zorg dat je aan alle punten werkt voor het beste en snelste resultaat. Veel succes!

Delen:

Plaats een reactie