SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

8 redenen waarom jouw biceps niet groeien (deel 1)

0

Wil jij ook graag grote, sterke biceps en train je er keihard voor, maar wil het nog niet lukken? Dan doe je hoogstwaarschijnlijk iets niet goed. Ook al ga je 5 keer per week naar de sportschool om je armen te trainen, soms moet je iets aanpassen voordat ze zullen groeien. We laten je 8 redenen zien waarom jouw biceps nog niet groeien.

1. Je eet niet genoeg

Het kan zijn dat het probleem niet is dat je armen niet groot zijn, maar dat je in je geheel niet groot bent. Als je bijvoorbeeld 1.83 bent en je weegt 73 kilo kun je nooit grote armen krijgen. Je bent dan te mager. Als je grote armen of een gespierde borst wilt zul je over het algemeen groter moeten worden.

Eet dan dus meer als je grotere armen wilt krijgen. Om te weten of je te mager bent om grote biceps kun je deze regel aanhouden. Neem je lengte in centimeters en haal er 100 af. Dat is het minimale gewicht dat je nodig hebt om gespierd te kunnen worden. Bijv: Je bent 1.83, dan moet je dus minimaal 83 kilo zijn. Zo niet, zorg eerst dat je daar komt.

2. Je traint je armen iedere dag

Geen enkele spier groeit als je hem iedere dag afmat, je hebt rust nodig om je arm te laten herstellen. In de uren na de training verliezen je armen kracht, maar na 36 tot 48 uur rust worden ze sterker! Dat proces heet “supercompensatie”. Geef jezelf dus voldoende rust. Je armen zijn vergeleken met je been- en rugspieren een kleine spiergroep en kunnen niet al te veel stimulatie aan.

3. Je traint je benen niet!

Onderzoek heeft uitgewezen dat het trainen van je benen vóór het trainen van je armen kan leiden tot betere resultaten. Dit onderzoek toont aan dat je direct na het trainen van je benen meer testosteron en groeihormoon in je bloed hebt. Als je dan meteen je armen traint zul je betere resultaten krijgen.

Zorg dat je je benen traint met pittige oefeningen als squats en lunges om ze goed aan het werkt te zetten en je hormoon niveau omhoog te krijgen. Dit leidt tot zowel directe stijging als een hoger niveau op lange termijn.

4. Je maakt geen complexe bewegingen

Ondanks dat het isoleren van je biceps belangrijk is om ze te laten groeien, zullen ze nooit echt groot worden zonder sterke omliggende spieren. Voeg daarom wat complexere oefeningen toe aan je training die niet alleen je biceps trainen maar ook je onderarmen, schouders, rug en borst. Doe ook oefeningen om je biceps én je triceps om beurten te trainen.

Dit zijn de eerste 4 redenen waarom je biceps niet groeien, binnenkort de andere 4!

Delen:

Plaats een reactie