SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

De 7 minute workout: zeer effectief!

0

We hebben tegenwoordig steeds minder tijd om te bewegen en door de technologie wordt alles ons makkelijk gemaakt. Terwijl het toch erg belangrijk is om voldoende te bewegen. We weten allemaal dat als je te weinig beweegt er zaken als overgewicht en ziektes op de loer liggen. Hoe kunnen we dat probleem aanpakken? Met de 7 minute workout!

Wat is de 7 minute workout?

Het is een training waarbij je in 7 minuten 12 oefeningen doet, met hoge intensiteit. Het blijkt dat dat hetzelfde effect kan hebben als een uur gemiddelde inspanning. Ideaal dus voor drukke mensen. De oefeningen zijn erg simpel en alle spiergroepen worden aan het werk gezet. Klik op de afbeelding bovenaan de pagina voor alle oefeningen.

Elke oefening doe je 30 seconden en tussendoor heb je 10 seconden rust. Je kunt deze oefeningen eenvoudig thuis doen of zelfs op het werk in de pauze. Meer dan een timer, een stoel en een muur heb je niet nodig. Bekijk onderstaande video’s even en doe lekker mee!

De 12 oefeningen van de 7 minute workout

  • 1. Jumping Jacks
  • 2. Wall sits
  • 3. Push-ups
  • 4. Crunches
  • 5. Step-ups (gebruik een stoel)
  • 6. Squats
  • 7. Tricep dips
  • 8. Planks
  • 9. High knees/ running
  • 10. Lunges
  • 11. Push ups met rotatie
  • 12. Side planks

In deze video kun je zien hoe alle oefeningen gedaan moeten worden:

Let op: deze video is in het Engels en bevat aanwijzingen hoe je de oefeningen moet uitvoeren en ook alternatieven voor als je nog even oefening nodig hebt.

Als je de oefeningen allemaal onder de knie hebt kun je ook deze Nederlandse versie gebruiken:

Doe alle oefeningen 30 seconden lang zo intensief als je kunt en pak tussen de oefeningen 10 seconden rust. Voor sommige oefeningen heb je een stoel nodig, zorg dat die al klaar staat. Mocht je een of meerdere oefeningen niet kunnen doen door een blessure of een handicap, vervang deze dan door een van de andere oefeningen.

Ben je nog niet moe na de 7 minute workout? Herhaal de volledige workout dan gewoon 1 of 2 keer. Deze workout is voor bijna iedereen te doen en aangezien je het thuis in maar 7 minuten kunt doen kan iedereen er tijd voor maken. Drink na de workout flink water en neem iets eiwitrijks om beter te herstellen. Een Shakeplus shake na het sporten is ideaal! Er is ook een handige 7 minute workout app te vinden in de app store. Zet ‘m op!

Delen:

Plaats een reactie