SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

5 tips om een hongergevoel tegen te gaan

0

Heb jij vaak een hongergevoel en lukt het daarom niet om niet teveel te eten? Dan hebben we hier een aantal eenvoudige tips voor je waardoor je je verzadigd zult voelen zonder dat je daar veel voor hoeft te eten. Zo zul je makkelijker vet kunnen verbranden en dat strakke lichaam krijgen!

1. Eet meer groente en fruit

Het “eet meer” klinkt misschien als iets waardoor je zou kunnen aankomen, maar groente en fruit bevatten voornamelijk water en vezels, maar weinig calorieën. Neem wel vers fruit en niet de gedroogde of ingeblikte variant.

2. Kauw vaker

Je voedsel vaker kauwen zorgt ervoor dat je meer calorieën verbruikt en je lichaam kan het dan ook nog eens makkelijker verteren. Neem dus de tijd om rustig te eten.

3. Eet sterk geurend voedsel

Voedsel eten met een sterke geur, zoals knoflook of vis werkt ook tegen het hongergevoel. Je eet dit soort voedsel langzamer en je hersenen krijgen een signaal dat je er sneller vol van zit.

4. Voldoende eiwitten voorkomt hongergevoel

Eiwitten zijn ideaal om een hongergevoel te voorkomen. Ook als je graag flink tekeer gaat in de sportschool zijn eiwitten essentieel. Ze helpen bij het behouden en opbouwen van spiermassa. Zorg dus voor voldoende eiwitrijke producten als vis, kip, eieren en vlees in je voedingspatroon.

5. Verminder de bewerkte koolhydraten

Koolhydraat rijke voedingsmiddelen waar al het goede uit is gehaald (bewerkt) zoals witte rijst, wit brood en gebak kun je beter laten staan. Meestal heb je kort na het eten van deze producten weer een hongergevoel en zo kun je blijven eten zonder je vol te voelen. Niet doen dus!

Met deze tips kun je zorgen dat je minder vaak een hongergevoel hebt en zo een beter figuur krijgen. Kies bijvoorbeeld eens voor zo’n heerlijke salade met verse groente, tonijn en ei. Erg lekker, gezond en je zit er langdurig vol van.

Delen:

Plaats een reactie