SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

5 simpele tips om slank en gezond te worden

0

Mensen die vet aankomen op hun buik lopen grotere gezondheidsrisico’s dan mensen die op andere plaatsen aankomen. Meestal zijn het mannen die vet op de buik opslaan. De omvang van je taille is een goede graadmeter om te zien of je teveel buikvet hebt. Het meten van je vetpercentage is nauwkeuriger, maar aangezien niet iedereen dat even makkelijk kan controleren is je taille omvang prima.

Voor de meeste mannen neemt het risico op hart- en vaatziekten, kanker en diabetes toe als de taille groter is dan 102 centimeter. Uiteraard willen we dat voorkomen, dus hier volgen 5 eenvoudige tips om te zorgen dat je slank en gezond wordt.

Hoe word je slank en gezond?

1. Eet voldoende vezels

Onderzoek wijst uit dat je de risico’s op het ontwikkelen van hart- en vaatziekten, hoge bloeddruk, vormen van kanker en diabetes kunt verlagen door dagelijks zo’n 25-30 gram vezels te eten. Voldoende vezels eten zorgt ook voor een betere regulering van de bloedsuikerspiegel hetgeen belangrijk is bij het voorkomen van diabetes.

2. Drink meer water

Water bevat geen calorieën, vetten, koolhydraten en suikers, maar helpt toch enorm goed tegen honger en dorst. Beter dan welke drank dan ook. Daarnaast heeft water ook een belangrijke functie in het reinigen van het lichaam. Water bindt zich aan vezels en reinigt zo de darmwand. Mensen die minimaal 5-6 glazen water per dag drinken zullen een betere gezondheid hebben.

3. Zorg voor genoeg slaap

Slaap is een essentieel onderdeel van ons leven. Het wordt aangeraden om 8 uur per dag te slapen. Als je langdurig te weinig slaap krijgt kan tot gewichtstoename leiden, omdat je lichaam dan de koolhydraten die je binnenkrijgt op een andere manier gaat verwerken en opslaan. Ook gaat je hormoonspiegel veranderen waardoor je eetlust beïnvloed raakt. Slaaptekort leidt ook tot minder energie, concentratieverlies, humeurigheid en een verzwakt immuunsysteem. Zorg dus dat je 8 uur per dag slaapt!

4. Kies voor een fysiek actieve levensstijl

Fysiek actief zijn heeft heel wat voordelen voor je gezondheid. Het helpt om je gewicht onder controle te houden, vermindert de kans op ziektes, versterkt spieren en botten en zorgt voor een betere mentale gesteldheid. Idealiter zou je per week zo’n 3 uur aan gematigde cardiotraining moeten doen (Wandelen, fietsen ed). Daarnaast is het sterk aan te raden om spierversterkende oefeningen te doen op minimaal 2 dagen in de week. Dit houdt je zeker slank en gezond!

5. Laat je regelmatig onderzoeken

Door je regelmatig te laten onderzoeken kunnen problemen vroeg gevonden worden, soms zelfs vóór het een echt probleem is. Je kans op genezing is veel groter als je er op tijd bij bent. Door te zorgen voor de juiste gezondheidszorg en goede behandelingen ben je op weg naar een langer en gezonder leven.

Delen:

Plaats een reactie