SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

5 methodes voor vetverbranding

0

Als jij ook graag een mooi en slank lichaam wilt is het de bedoeling om vet te verbranden, terwijl je je spieren behoudt of zelfs vergroot. Maar hoe pak je dat aan? Hier volgen 5 methodes voor vetverbranding, met behoud van je spiermassa!

1. LIIS of HIIT cardiotraining?

De meeste mensen vinden het niet leuk om lange cardio sessies te moeten doen, maar toch is cardio een belangrijk onderdeel voor vetverbranding. Maar wat is nu beter? Low-intensity steady state (LIIS) of high-intensity interval training (HIIT)? LIIS is langdurig in een rustig gelijkmatig tempo trainen en HIIT is intervaltraining met hoge intensiteit.

HIIT heeft als grote voordeel dat je na het trainen nog urenlang vet verbrandt. De combinatie werkt echter het beste voor vetverbranding. Eerst een sessie HIIT en daarna nog LIIS.

2. Neem gezonde vetten tot je

Als je vet wilt verbranden klinkt het misschien niet logisch om vetten te nemen. 1 gram vet is al goed voor 9 calorieën. Maar feit is, vet is goed voor je! Althans, de goede soorten vet. Meervoudig onverzadigde vetten, onverzadigde vetten en omega 3 vetzuren. Deze vetten helpen je vetverbranding en beschermen je gewrichten tegen al dat trainen. Vis, avocado’s en extra virgin olijfolie zijn prima bronnen.

3. Pas een maaltijd met veel koolhydraten in

Als je wilt afslanken moet je weinig koolhydraten eten toch? Klopt, maar vergeet niet dat het een belangrijke bron van brandstof is en je lichaam heeft dat nodig. Pas daarom een maaltijd in die rijk is aan koolhydraten. Bijvoorbeeld een bord pasta. Je voorkomt daarmee dat je stofwisseling langzamer wordt en je blijft “hangen” op een bepaald niveau.

4. Eet veel proteïne

Proteïne is essentieel voor goede resultaten. Het bevat weinig calorieën, zorgt dat je je vol voelt en helpt bij de opbouw en het behoud van spiermassa. Zorg dus dat je dagelijks genoeg proteïnerijk voedsel tot je neemt. Ook maaltijdshakes met veel proteïne zoals ShakePlus zijn erg goed om voldoende binnen te krijgen.

5. Drink voldoende water

Je lichaam bestaat voor zo’n 70% uit water. Het is dus belangrijk om voldoende water te drinken om te zorgen dat je lichaam goed kan functioneren. Voor vetverbranding is het nodig om minder calorieën binnen te krijgen dan je verbruikt. Een handige tip is om voor het eten een groot glas water te drinken. Omdat je maag voller is zul je automatisch minder eten!

Als je deze punten toepast zul jij absoluut resultaten boeken en het lichaam van je dromen krijgen. We wensen je veel succes!

Delen:

Plaats een reactie