SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

4 minuten hoge intensiteit vetverbrandings training

0

Tegenwoordig heeft bijna iedereen het druk en tijd vinden voor een goede workout kan dan lastig zijn. Daarom laten we je nu een vetverbrandings training zien die je maar 4 minuten kost! Vanwege de hoge intensiteit hoef je geen uur meer op de crosstrainer te staan dus dit is zelfs voor de drukste mensen goed in te passen.

Tabata vetverbrandings training

Dit soort vetverbrandings training is een vorm van Hoge Intensiteit Interval Training (HIIT), genaamd Tabata. De basis van Tabata training is 4 minuten intense interval training. Bijvoorbeeld 20 seconden sprinten, 10 seconden wandelen en dat 7 keer herhalen. Je kunt dit soort training doen met dumbells, barbells, kettlebells of je eigen lichaamsgewicht. Belangrijk is wel dat je echt 110% geeft!

Met deze Tabata training, bedacht door de Japanse wetenschapper Dr. Izumi Tabata, verbrand je meer vet terwijl je tegelijkertijd mager spierweefsel opbouwt.

Kies simpelweg 4 oefeningen waar je makkelijk tussen kunt switchen. Doe zoveel mogelijk herhalingen van je eerste oefening in 20 seconden en rust dan 10 seconden. Dan 20 seconden zoveel mogelijk herhalingen met de tweede oefening en weer 10 seconden rust. Zo doe je dat met 4 oefeningen en herhaal dat geheel 2 keer.

Je kunt deze vetverbrandings training dus doen met barbells, dumbells of met cardio.

Voorbeelden van een cardio workout:

20 seconden voluit sprinten, 10 seconden wandelen. Dit herhaal je 8 keer.
20 seconden voluit touwtjespringen, 10 seconden rust. Dit herhaal je 8 keer.

Zoals je ziet niet erg ingewikkeld, maar verschrikkelijk effectief!

Voor de workouts met dumbells of barbells kies je 4 oefeningen waar je gemakkelijk tussen kunt schakelen. Doe van elke oefening gedurende 20 seconden zoveel herhalingen als je kunt en rust dan 10 seconden. Als je alle oefeningen hebt gehad doe je ze allemaal een tweede keer. Dan ben je in totaal dus slechts 4 minuten bezig.

Met deze training bouw je mager spierweefsel op én je verbrandt vet, zelfs nadat je gestopt bent! Onthoud wel goed dat je die 20 seconden alles geeft, echt 110% anders heeft het weinig effect. Als je na die 4 minuten niet buiten adem bent ben je niet hard genoeg gegaan!

Delen:

Plaats een reactie