SHAKEPLUS, DE MAALTIJDSHAKE
OP NATUURLIJKE BASIS

Meer info of bestellen? Klik hier

10 redenen waarom je lichaamsvet vasthoudt (deel 1)

0

Als je niet snel genoeg vet kwijt raakt is er een goede kans dat er iets mis is met je voedingspatroon of je training. Er zijn vele factoren die een rol kunnen spelen waardoor je niet snel lichaamsvet verbrandt, maar in de meeste gevallen zitten er een of meerdere van deze 10 punten achter. Doe je best om ze allemaal onder controle te krijgen en je zult je lichaamsvet sneller dan ooit kwijtraken!

1. Je eet teveel

Dit klinkt heel logisch en de meeste mensen weten wel dat dat een probleem is. Maar de meeste mensen weten niet wat er nou eigenlijk in hun maaltijd zit aan calorieën en voedingsstoffen. Zo kunnen er in die lekkere salade die je graag in je favoriete restaurant bestelt zomaar 600 calorieën zitten! Terwijl jij waarschijnlijk denkt een gezonde keuze te hebben gemaakt. De simpele regel is: zorg dat je aan het eind van de dag niet meer calorieën binnen hebt gekregen dan je hebt verbrand.

2. Je eet niet genoeg eiwitten

Eiwitten hebben meer functies dan het herstellen en laten groeien van spierweefsel. Er zijn vooral vrouwen die te weinig eiwitten eten, maar ook sommige mannen komen tekort. Eiwitten zorgen voor een verzadigd gevoel, waardoor je over de dag minder zult eten en dus minder calorieën binnenkrijgt.

3. Je drinkt teveel maaltijden

Sommige mensen besluiten voor het gemak om veel shakes te gaan nemen. Een goede kwaliteit eiwitshake is zeker aan te raden, maar het is ook belangrijk om vast voedsel binnen te krijgen. Het kauwen en verteren daarvan verbrandt zelfs al calorieën. Zorgt dus dat je het niet overdrijft en zorg voor een goede balans.

4. Je denkt dat je gezond eet

Je hebt ongetwijfeld wel eens gehoord dat fruit en noten gezond voor je zijn. Nou klopt het dat de omega vetzuren in noten en zaden gezond zijn en de vitaminen en mineralen in fruit ook. Maar waar de meeste mensen niet aan denken is dat ze calorie-rijk zijn en bomvol suikers zitten. Eén gram vet bevat al 9 calorieën. Als je dus regelmatig een bakje noten eet kan dat er voor zorgen dat je over je maximale aantal calorieën voor die dag heen gaat. Pas dus op met het eten van zaden en noten!

5. Je traint niet intensief genoeg

Als je beter getraind raakt, zul je je lichaam steeds harder moeten uitdagen om hetzelfde resultaat te bereiken. Zorg dat je iedere keer als je gaat trainen je het wat uitdagender maakt zodat je lijf je energie gaat gebruiken. Het kan helpen om bij te houden hoe lang en hoe zwaar je traint en na een tijdje iets zwaarder te trainen of meer te doen in dezelfde tijd.

Dit zijn vast 5 redenen waar je mee aan de slag kunt, binnenkort zijn we terug met de volgende 5.

Delen:

Plaats een reactie